Selasa, 31 Januari 2012

6 Sebab berutungnya perempuan BERAHIM..




‎6 SEBAB BERUNTUNGNYA PEREMPUAN:

1.) Dia bekerja dengan Allah..jadi 'kilang
'manusia.Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh..
7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah
anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.

2.) Cuti bersalin juga sehingga 60 hari. Cuti ini bukan cuti suka hati
tapi, cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah..Orang
lelaki tak ada cuti dari sembahyang...sembahyang wajib
baginya dari baligh sehingga habis nyawanya..

3.) Satu lagi berita gembira untuk wanita, sepanjang dia
mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya..lahir saja bayi, seluruh
dosanya habis.. Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi
kenapa perlu takut nak beranak? Marilah kita pegang kepada tali
Allah. Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap
mati syahid.. Allah izinkan terus masuk Syurga..

4.) Untuk peringatan semua wanita yang bersuami: Seluruh
kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-
dosa suami dia tak tanggung.

5.) Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat
dengan Pahala extra yang banyak dia terima diatas segala kebaikan
suaminya yang tak disedari.. Bila dia lihat suaminya tengah
terhegeh-hegeh di titian Sirat,dia tak nak masuk syuga tanpa
suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk
lepas masuk syurga. Didunia lagi, kalau suami dalam
kesusahan isteri boleh bantu tambah
lagi di akhirat. Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut
selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra
ini.

6. )Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat
didalam dan diluar rumah, segala dosa-dosa anak isteri
yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan
dosa-dosa yang lain. Dinasihatkan kepada semua
wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka
denganNya. Dan semua lelaki fahami hati
naluri seorang wanita & isteri agar tidak derhaka denganNYA.......


ENGKAU ADA ? (LELAKI) JUST KIDDING !!

Isnin, 30 Januari 2012

Anugerah juara lagu ke - 26





Juara Anugerah Mobile Celcom – lagu Sedetik Lebih
Persembahan terbaik –  Lagu Kisah Hati (Alyah)
Vokal terbaik – Lagu Awan Nano (Hafiz)
Tempat ke 3 – Lagu Karma (Faizal Tahir)
Naib Juara – Lagu Beribu Sesalan (Ning Baizura/Jaclyn Victor/Shila Amzah)
JUARA AJL KE 26
Lagu Awan Nano oleh Hafiz (M.Nasir/Budi Hekayat)
HADIAH AJL KE 26
Juara AJL26:  -  trofi dan wang tunai RM36,000
Naib Juara AJL26: – trofi dan wang tunai RM15,000
Tempat Ketiga: – trofi dan wang tunai RM12,000
Persembahan Terbaik: – trofi dan wang tunai RM10,000
Vokal Terbaik: - trofi dan wang tunai RM10,000
WOW !! Hebatkan HAFIZ AF7
Pemenanglha doe..
TAHNIAH diucapkan memang 
aku dah agak dari awal ..
okea chaiyok!!
teruskan usaha
nak nyanyi jap !!

                                                             BEGITULAH AWAN NANO NANO NANO NANO ~~~


Khamis, 26 Januari 2012

VANILA COKLAT (Zaraamir wedding contract)




‎'ZARAMIR' Wedding Contract :-

Syarat Pertama: Sebaik saja kita kahwin, kita kena pindah rumah lain. Tak kisahlah awak nak bagi alasan apa dekat keluarga awak tapi pindah. 

Syarat Kedua: Kita tak boleh tidur sebilik. tak boleh! 

Syarat Ketiga: Disebabkan selama nih papa saya bagi saya elaun jadi saya nak bila awak berkahwin dengan saya, awak kena bagi saya elaun tiap-tiap bulan. minimum RM1000, maximum infinity. Kalau mampu lah.

Syarat Keempat: Awak kena ambik n hantar kemana saya nak pergi macam mama n papa saya selalu buat sebab saya tak ada lesen memandu.

Syarat Kelima: Awak awak, saya saya. saya tak ambik tahu pasal hal awak, awak pun jangan ambik tahu pasal hal saya.

Syarat Keenam: Awak jangan usik barang-barang saya sebab saya tak suka orang usik-usik barang saya. faham!

Syarat Ketujuh: Saya tak suka dan tak reti buat kerja rumah. Jadi pandai-pandai lah awak ea.

Syarat Kelapan: Tiap-tiap hari kena belanja saya minum Vanilla Latte.

Syarat Kesembilan: Jangan bagitahu sesiapa kat kolej pasal saya dengan awak

Syarat Terakhir: Jangan bagitahu sesiapa pasal perjanjian kita nih. Maksud saya ibubapa kita.

-ZARA-

haha boleh ker dea orang ikot perjanjian nii :)

TAG?! OMG .


Hai , hai dah lame ta update blog tengok da berhabuk!
tader org nk bersihken penat kite bersihken
tao .. awak sume tanak tolong
pun ,, taperlha ta kesah .. okeah sebelom tu nk terg
dululha pasal tajuk kat ats tuu critanye mcm
nii..sebenarnye dah lame ta bukak lepstu
tibe -2 trgerak nk bukak sekali buka
first sekali tengok CBOX terkejot apabila ditag oleh :Fris
PERCAYA TAK ??
ape tu tag ?? tengoklha kat bwh nii mls nk terg !

SYARAT :

1 . You must post this rules in your entry.
2 . Each person must post about themselves in their entry.
3 . Answer the question than tagger set for you in their post. And create eleven new questions for new people you tagged to answer.
4 . You have to choose eleven people to tag link them on the post.
5 . Go to their page and tell them you have tagged HIM/HER.
6 . NO TAG BACK !
7 . No stuff in tagging section ''YOU ARE TAGGED IF YOU READING THIS''.
8 . " YOU ARE LEGITIMATELY'' -a.k.a REALY , TRUST , WITH ALL HONEST- have tag eleven people.

soalan Fris
1.bila korang lahir?
2.suka korea tak ?sejak bila ?
3.siapa soul mate korang ?
4.apa kenangan yang selalu korang teringat ?
5.siapa artis yang paling korang suka ?
6.bila first time berblogging
7.single ?hehe
8.cerita apa yang korang suka ?
9.selalu online facebook tak ?
10.tujuan buat blog ?
11.suka main game tak ? game apa

jawapan  saya nurfaizah :
1.16 februari 1999
2.suka kot . sejak 12 tahun .
3.rahsia.
4.jatuh basikal
5.Maya karin , izara aishah , erra syazira seng kateh sumelha
6.2011 semase berumor 12 taon
7. sekarang ker ?? tak kowt .
8. VANILA COKLAT , OMBAK RINDU
9.sealalu sangat , nak ADD ker ?
10. luah perasaan 
11.suka sangat , game kereta 

11 perkara tentang saya  nurfaizah :

1..seorang yang panas baran
2.seorang yang simple ta suke bende temeh remeh
3.suka tengok gaya orang jalan mcmmne
3.suka berkawan dan suka berlawan jugek
4.suka warne pink,itam,hijau dan biru
5.tak suke org yg tergedik-2,berlagak pandai dan perampas
6.suka makan vanilla dan coklat
7.mata pelajaran yg di sukai BM n MT
9.seorang yg suke berangan dan mengelamun
10.tak suke dikongkong
11. tak suke org jgn tepi kain hal org lain.

soalan saya nurfaizah :

1.lelaki idaman korang yg korang suke ?
2.hobi korang ape ?
3.mknn kegemaran yang korg tergile gile ?
4.kaki facebook tak ?
5.suka jage tepi kain orang tak ?
6.sebab ape korang buad belog ??
7.ni masih single tak ?
8.contoh blog yang korg impikan .
9.pelako lelaki yg korg minat sebot lima ..
10. ciri- ciri perempuan yg korang benci
11. korg rase diri korang cantik tak ?

orang yang kene jawab semua soalan nii adelah :
1.Aida Liyana
2.wawa Duchess
3.niera
4.nadiah natasha
5.Syifaa Azhar
6.missa rossa
7.yana mahmud
8.firsya
9.nuratira ishak

SELAMAT MENJAWAB SOALAN...

 

Ahad, 22 Januari 2012

sinopsis VANILA coklat :)

wah , kenape lha denan aku nii . sampai dah tergile - 2 dengan citer 
vanila coklat nii . dulu lestary Cinta Elyssa sekarg
vanila coklat ? seng kateh
aku suke dua -2 sumpah ta tipu tapi yg pling aku suke
vanilla coklat lha sebb aiskrim kegemaran aku
betoii ta ? bg para penggemar 
aiskrim !! okea lha
aku nak bagi sinopsis cerita dea skurg- nye korg
dapat tahu bena yg terjadi antara
ZARA AISHAH N AAMIR

Sinopsis Vanilla Coklat :
Kisah bermula mengenai seorang pelajar perempuan bernama Zara 19 tahun( lakonan Izara Aishah) dan pelajar lelaki Aamir (lakonan Aiman Mentor) 20 tahun yang belajar di sebuah kolej yang sama, malangnya mereka berdua ni saling benci membenci dan sudah ada kekasih masing -masing.
Aamir selalu mengusik Zara kerana Zara seorang pelajar cemerlang di kolej, Zara membenci Aamir kerana baginya Aamir seorang kaki perempuan.
Liana, rakan sekelas Zara yang gedik dan mengada-ngada menganggap kononnya Aamir adalah hak miliknya. Liana (Nabila Daly) sentiasa berkepit dengan Aamir supaya semua orang melihat mereka benar-benar bercinta. Berbeza dengan Zara, Liana seorang wanita yang lemah lembut namun semua itu dibuat-buat kerana dia sememangnya bercita-cita ingin berkahwin dengan anak orang kaya. Zara mempunyai kekasih hati iaitu Kamal, yang dikenalinya sejak sekolah menengah lagi.
Ibu bapa Zara, Dr. Ungku Musa dan isteri tidak menyukai Kamal, begitu juga ibu bapa Aamir, Datuk Ahmad dan Datin Dalila yang kurang menggemari sikap Liana kerana tidak menghormati orang tua. Suatu hari, Dr. Ungku Musa dan Datuk Ahmad merancang untuk menyatukan anak mereka.
Seperti berbezanya Vanila dan Coklat, begitulah sukarnya untuk menyatukan Zara dan Aamir. Pelbagai usaha dilakukan oleh ibu bapa mereka agar mereka bersetuju untuk berkahwin sehingga Datuk Ahmad terpaksa berpura-pura diserang sakit jantung dan permintaan terakhirnya ialah ingin melihat Zara dan Aamir disatukan. Akhirnya, Aamir akur dan bersetuju.
Walaupun telah berkahwin, Zara dan Aamir tetap hidup berasingan. Zara telah memberi syarat yang harus dipatuhi oleh Aamir. Menyedari situasi ini, Dr. Ungku Musa dan Datuk Ahmad merancang sebuah percutian bulan madu untuk Zara dan Aamir. Mereka berdua tidak membantah namun pelbagai alasan diberikan untuk tidak berbulan madu di luar negara dan hanya memilih Cameron Highlands sebagai destinasi pertama mereka. Masih tiada kemesraan di antara mereka.
Zara dan Aamir meneruskan pengajian mereka seperti biasa, Kamal (Iqram Dinzly) pula tiap-tiap hari menghasut Zara, jika dia masih bersama Aamir, dia tidak akan bahagia kerana perangai Aamir yang teruk. Suatu hari, satu pergaduhan besar berlaku di antara Zara dengan Aamir sehingga Aamir meninggalkan Zara keseorangan di tepi jalan ketika hujan. Zara menghalau Aamir keluar dari rumah kerana dia terpedaya dengan kata-kata Kamal. Apabila Zara membuka pintu, dia melihat Aamir telahpun pengsan. Sebenarnya Aamir tidak makan satu hari kerana dia berjanji untuk makan bersama Zara.
Dari saat itu, Zara dihantui rasa serba salah dan mula menunjukkan naluri seorang isteri. Dia mula menyedari perkahwinan bukanlah perkara main-main. Tiba cuti semester, Zara dan Aamir pergi ke Genting Highlands untuk meluang masa bersama. Masing-masing malu apabila salah seorang cuba bersikap romantik dan manja. Aamir mengakui dia telah jatuh cinta pada Zara sejak dari hari mereka dinikahkan. Buat pertama kali mereka tidur seperti pasangan suami isteri yang lain.
Zara dan Aamir tidak sabar ingin pulang ke Kuala Lumpur untuk memberitahu keluarga mereka bahawa mereka ingin meneruskan perkahwinan ini. Sebuah majlis diatur oleh ibu bapa Zara dan Aamir untuk meraikan berita gembira ini. Kamal dan Liana turut dijemput untuk hadir ke majlis tersebut. Mereka berdua telah merancang sesuatu untuk memisahkan Zara dan Aamir.
Pada hari majlis tersebut dijadualkan berlangsung, pelan jahat Kamal dan Liana untuk mengenakan Aamir berjaya. Dr. Ungku Musa mengamuk. Dia menyangka Aamir membuat onar dengan Liana dan terus memukul Aamir. Datuk Ahmad cuba menenangkan Dr. Ungku Musa daripada terus membelasah anaknya kerana menurutnya, kita tidak tahu perkara sebenar yang terjadi antara Liana dan Aamir. Dr. Ungku Musa menarik tangan Zara dan memutuskan hubungan antara Aamir dan Zara.
Sejak kejadian tersebut, hubungan Dr. Ungku Musa dan Datuk Ahmad renggang. Bagi Zara, dia mempercayai suaminya kerana dia mengenali perangai Liana. Bagaimana Zara dan Aamir ingin memulihkan hubungan keluarga mereka? Apakah rancangan seterusnya Dr. Ungku Musa dan Datuk Ahmad selepas masing-masing bermusuh? Apa pula strategi Kamal dan Liana untuk memenangi hati keluarga kekasih mereka?
Saksikan barisan pelakon, Izara Aishah, Aiman Hakim Ridza (Mentor 5), Iqram Dinzly, Nabila Daly, Arash Mohd, Emma Akma, Zuhairi, Liza Abdullah di dalam Vanila Coklat,


Sabtu, 21 Januari 2012

ANGPAU mane ?


aduhai !! org tahun baru cina mrayau mintak angpau
aku duduk umah jadi pengasuh kene jage
adek aku atoyaii ..
mak n bapak aku pegi holidays dekat sabah
nasib baek sblom pegi bapak aku
bg angpau sorg 40 inggit
kalau tidak pehabis duit aku dia org kebas
aku yang kene masak
aku yg kene basuh kain , pinggan
sume aku kene buad . macam aku pulak
yang kene buad semua nii
dea org main - 2
bile lapor balik umah tahu pulak
crik makan. cube kalau aku tak masak
kebulor kao kat situ ..
balik nanti mintak bapak n mak aku OLE-OLE ..
besr siked kasi dea org jeles..
hapah boring,boring,boring aku nk jalan
dah lha homework lom siap
sape boleh tolong buad
keje skolah aku . satu keje skolah
10 inggit .. haha just kidding -'-
ko ingt aku nak bg kao keje skolah aku..
maaflha aku nk pandai aku ta nak org buad ...

dah ba bai pa pai ..

Matahariku-Agnes Monica with Lyrics



haha !! gempak dok lagu niiii :-) medayu gituuu layan lha korg .



Jumaat, 20 Januari 2012

KERNA kao seorang -,-





kao memang ken !!
kao memang suka ken ? bila tengok 
aku camnii .. terseksa,
sedih,menagis
kaolha org nombor satu yang suke ken ..
kao sanggup bermesra dengan 
musuh aku.. kao sanggup ikut dea sampai
dea suh kao jgn layan aku
pon kao ikut ..
wei ,aku tahu lha ape yg pompuan 
tu suh kao buad.. aku dah tahu 
lbih awal ! kao ta payah nk sembunyikn
lg .. ini semua dah cukup
bg aku .sampai kawan aku BACKSTABBED !!
aku dri belkg sbb kao .
terhasut dengan kao . kalau kao dah
ta suka aku dah !! yang kao nk
mengggataiii nan kawan
aku pehal . kao jgn ingt aku masih *dotdot*
dengan kao sori . itu sume
dah lepas apabila kao ikut pompuan 
GOndol !! tuuu..

LELAKI MEMANG
BEGITU !!


Gong XI fa Caiii !!


helo , helo ,ebery one . korg sihat ?
mestilha sihat kalo tidak ta bace kite punye
entry betoii ta ?
aduhai aku nii banyak cakap plak.. 
sebenrnya  tajuk berkenaan 
adeh kaitan dengan budak sekolah
yeker ??? soalan yang TAIKO
haha taderlha just kidding
nak tahu sbb ape adeh kaitan dengan budak
SCH sebb cuti sekolah .
aduhai memang eppy giler gilerlha
sebb cuti TETAPI !!
bile cuti keje sekolah pe! ta payah
nak cakap 
nauzubillahiminazzalik.
ceh mcm terok je bunyinya . ta terok 
tapi hampir terok ...
samelha tuuu aduhai aku niiii pehal sejak -2
nii macam membiyol plak
okealha aku nk ucapken kepade seluruh
dunia dan kepada kaum
berbangsa cina

GONG XI FA CAI !!!

homework jgn lupe buad :)
 

Rabu, 18 Januari 2012

SUPER model :) mood

haha !! tajuk buken main macam nak jadi super model btoii plak .
 hari nii mood aku
cm biase . ta marah, ta emosional ta sedih dan tak dilema
 senang kateh masih dalam 
kawalan . hari nii aku pon ta tahu nk citer pasal hapeh ?
selalu aku story pasal emosi aku 
hari nii mood steady so tader hapeh yang nk dstory ken .
but nk citer gak ?
kalau aku tanyer siked korg jawab byk kayy :)
korang adeh "CITA-CITA"
mesti lha adeh .
kalau tader tu bukan org kot . habis ape alien ? just kidding .
sebenarnye cita - cita saya nk jadi guru atau
pensyarah . korang rase aku nii adeh muke cikgu atau pensyarah 
tak ? sebenrnye cita - cita aku nk jd pensyarah 
sbb nk ikut mami kite PUAN WAHIDAH.
mase tuu . kite tanye mak kita
best ta jadi cikgu?
mak kite jawab macam nii "hapeh best ? ini ta kira best lha
yang oi . ini kira okea "
mak aku jawab camnii lha . memang bagus sebb 
mak kite ckp okea ! okea TERBAIK !!!
okealha dah abis aku mrepek
bye ??

Selasa, 17 Januari 2012

SMKSI atau SMKTARP ?



YA ALLAH !
sekali lagi aku dilanda dilema ! aku tidak tahu same
adeh mahu memilih sek men kebangsaan tunku abdul rahman putra
atau Sek men kebangsaan sultan ibrahim ?
sangat saket untuk aku pilih . citer nye sebenarnye macam nii .
sebenarnya dulu aku pernah mohon di sekolah men kebgsaan
tunku abdul rahman putra untuk belajar di sane .
tapi sebelum aku menerima keputusan aku di sekolah ken
di SMK SI  untuk mnunggu keputusan . setelah aku tunggu
selame brape minggu . akhirnya keluar juge aku diterima
utk pergi ke sane . tapi aku tidak tahu utuk memilih yg mane ?
itu lha persoalan yang selalu melande aku .
aku ta tahu nk pilih mane . lepastu aku tanye lha
bapak n mak aku . mak n bapak aku ckp ikut kemampuan
lepastu mak n bapak aku suh buad solat istikharah
di situ lha aku belajo camne perasaan org yg dalam dilema
walaupon aku telah dilanda gosip panas tentg
"BUDAK JUNIOR KURANG AJAR"
tapi aku masih tetap sayang sekolah tu .
aku masih tetap respect dan hormat semua org
dlm sekolah tuu !! aku hanye isnan yang lemah

nobody always prefect

                                                                                                                yang benar,
                                                                                                      faizah

Isnin, 16 Januari 2012

BANGANG + BAHLOL

ASSALAMMUALAIKUM !!
citer nii memang betoii - 2 mcm ta sakit hati plak ken ? bile aku cakap
siked dea kutok banyak . aku gurau dea cakap aku betoii .
heh ! kao pikir kao sape ? ko ingat kao besar aku takot !
tak lha weyh sorii , aku takut dengan allah . aku datang SCH utk belajo buken
nk carik gado ! kalau boleh aku nk duduk selame lame nya 
dekat SKIP 1 . aku tanak pinda dekt sekolah menengah . tapi itu
dah memang takdir stiap orang manusia akan berhijrah okeah
aku redha . but yang aku tak boleh redha , yang aku tak boleh bla
betape sakitnye ati . bile aku gurau ayat nye camnii lha lebih kurg
"aku tengok kaka senior tengok aku bgai nk mencekik"
adekah kes ini terlampau berat sampai nk serang aku .
pikir secare logik . lagipun aku dah ckp aku gurau
dan aku dah mintak maaf . laenlha kalu aku ta minta maaf
kao nk bunuh ,serang dan pukol ker taper .
hea ! aku ta pernak minta belas kasihan , yang aku mintak korg 
fhm jgn nk terase ! ornag ckp siked mcm bangang kao terase
ape kes nii ??? lepstu  dah tak cukop kao buad status menghine 
mcm ape seh !! ayt dea cmnilha lbih kurg cube tengok 
"budak junior sekarang kurang aja baru masuk sekolah da nk kutok ! budak senior "
ape kes nii ?? lepastu dah ta puas ati lg selagi dea ta tengok aku menyerah kalah
dea mentioned name aku plak !! pe macam babe lha seyh ....
lepastu besok nye adeh KOKO at sekolah sume budak tengok aku
aku pun mcm nk mengamok pun adeh  kalau aku mengamuk 
lg terok aku kene maki .
YA ALLAH SELAME NII aku ta pernah luah bende dan bab
mcm nii tapi aku ta tahan . aku citer dekat mak akuu
mak akuu salah ken aku ? dengan sape lg aku nk citer .
dengan sape ?? lepas nii aku ta tahu lg nk buad hape !
biar lha . idop aku memang bernasib malang
ta satu satu .
dah lha aku rimas , sakit , pedih semua adeh dan jgn sampai
suatu mase nanti aku memang da ta boleh
tahan aku buad .............................

bye ..



Ahad, 15 Januari 2012

DARJAH khas



ewah !! korang mentang-2 aku dah deactive facebook aku dan ta tulis dekat KELAB BLOGGER DAN GROUP YANG BERKAITAN blogger DI FACEBOOK korang ta datang belog aku lha haha taderlha gurau ..
atoyai ebelibadi keputusan result SDEA da kluar kputusan ta memuasken lha !! aku ta sehebat budak SKIP 1 . tapi korang tahu ta ? mak aku nk sekolah ken darjah khas dekat bukit liki . aku rase ramai kot budak skip 1 sekolah at sane . baru baru nii aku dengar kawan aku nurul natasha zakaria pun sekola at situ heppy giler shiok !! .

bbestnye mcty dapat jumpa dea orang ken !! kalo aku jumpa kao org aku cium -2 aku peluk !! haha karang org kateh aq giler plak .. dogoi lha aku nii ! heah kawan-2 budak skip 1 sekolah lha agame at bukit liki nanti boleh jumpa boleh lha ?? please aku nangis nii ta nampak ker ! aku rindu kao org . aku nak dengar suare kao org ! aku nak gado -2 manje dengan kao org ! aku nk korang back up aku mase dalam kesusahan . itu sume tinggl kenangan . sekarang aku gadoh , aku bertekak , aku menjerit dekat sekolah sape nak pujuk aku ?? sedih sedih sedih .

dulu kat sekolah lame ? semua cikgu faham kite ken ? dea ta bagi keje byk - 2 . dea faham !kite sekarang kalau bagi keje ari nii nak hantar besok . pergh !! hebat giler aku niii . boleh siap keje secepat mungkin !! dah lha aku nii sentiase mrapu . mende tu semua tinggal kenangan ..

bye lha !! INGAT TAU DARJAH KHAS dekaT BUKIT LIKI !

Jumaat, 13 Januari 2012

CINTA ku , cinta mu :)



pergh !! tajuk menusuk jantung lha seiyh -'- ayoyo ?? haha hari nii aku ceria sangat sebab kao senyum dekat aku ! eppy giler - giler lha . tergode aku ?? dah lha senyuman menawan .. haha la pulak . TRIME KASIH , daun keladi .. sebab paham aku muah siked . untung aku terSUKE dekat kao . tapi kenape kite asik ta same :

1.kelas ta same
2.rumah sukan ta same
3.kelab ta same
4.permainan ta same

aku ta tahu lha :) lepas nii ape lha yang ta same .. boring sebab semua ta same dengan kao . tak per lha ! kalau contohnye persatuan nii boleh tukar aku nak tukar lha nk masuk dengan kao okea .. haha -"- .


no body always prefect !! lu pikir lha sendiri ..

Khamis, 12 Januari 2012

HANCUR , hancuss -,-



HADUHAI , ini lha nasib yang aku dapat bila suka KAUM ADAM ini ..bile mak aku cakap, aku tanak dengar dan sengaja pekak ken telinga sekarang ape jadi ?? idop mrane ta tentu hala .. korang nk tahu ta ape yg mak aku cakap ayatnya lbih kurang mcm nii lha ! "KAO NI DULU KATA TA SUKE LELAKI LHA APE LHA ? SEKARANG NII DAH MASUK ANGIN KLUAR ASAP " btoii ta ? ape yang mak aku cakap btoii ken .. haha terse terkecewa sebentar lepastu BILE PIKIR - 2 baek aku lupe ken dea ?

lepastu ,, aku ta boleh lupa ken dea ! lpstu kao tahu hari nii aku buad ta layan dea jer ? bile dea pandang aku mase kat ------ aku buad ta nampak .. bile dea suh budak anta surat aku koyak ken ?? mula - 2 rase betoii ker ape aku buad ?? lepastu balik rumah jer aku rase nak nangis pun adeh ? nk mengamuk pun adeh ! last last sekali aku carik surat yang aku koyak kat dalam beg . bile aku dah bace surat dea tu rase macam nak kesian pun adeh !! tapi aku bukan "SEORANG MANUSIA YANG KEJAM"..aku pun adeh hati dan perasaan sanggup plak aku tengok org yang aku xxxxx sakit ati..

aku pikir ken lbih baek aku dengan dea kawan saje ? sbb aku ta nak mak dan bapak aku ckp yang buken pasal aku !! semalam korang tahu ta ? ken semalam aku gado dengan dea pasal budak gedik tu ..rupanye dea adeh selit ken surat dekat beg aku .. lpstu aku ta perasan . malam tu ntah macam mane adik aku nk pinjam pen -:- lpstu dea godeh lha beg aku terjumpe surat tu .. lepastu dea pegi bacer kuat - 2 . pergh !! kene batang idung aku lha syiakk ,, lepastu mak aku tanye , "kao ta yah nk ngade - 2 baru form 1 dah SUKE SUKI " Pe malu gile bapak -[- aku kateh :)

dah lha sampai sini saje ta mau ckp pajang!! bye...

Rabu, 11 Januari 2012

budak SI



ALOLOOO ? KORANG TENGOK AKU NII -'- ADEH MACAM RUPA BUDAK SEK MENENGAH TA ? NTAHLA
AKU RASA AKU NI ='= STILL MACAM BUDAK - 2 SUMPAH . GET DUSH !! LHA KALAO KORANG TA CAYE MEH SINI -"-


aku tengok EMPAT kali imbas punya lha imbas macam budak - 2 tapi separu abad aku imbas adeh lha rupa budak sek menengah .

yeker nii -.- mrepek lha aku niii bye .

..............





korang adeh rase ta ayat di atas kene dekat korang siked !! haha gempak .. selame nii aku ta pernah carik ayat - 2 jiwang macam nii bile da terkena batang idung sendiri ! hah !! amek kao .. sume kao nk godeh ..

kao orang nak tahu x citer hari niii .. untu kali - 2 POMPUAN GEDIK TU .. semak menyemak jer short cut org kate potong line .. mase nii aku tengah lha sebok - 2 cari buku untuk salin nota yang cikgu nak cakap . lpstu dengan sebok nyer dea pegi tanye dekat budak tuu .. awak , awak , awak adeh pen ta ? pen kite tetinggal lha ! yang budak tu pon jawab amek lha ..

aku ape lagi ? aku geram aku bukak dea punya zip beg aku baling dea punye kotak pensil yang tercantik sgtlha pulak tuuuuuu !! kene dea punye tudung .. lpstu sume budak tengok aku . aku dengan muke ta malu cakap macam nii "awak itu bukan kotak pensil awak ke ? tadi kite jumpa kat beg awak " haha PADAN MUKA !! lepastu dea pun beralih pindah ke tempat duduk belakang dengan perasaaan malu bersame geng gedik dea .. mase nii aku tenga marah lgi ape lagi aku pon pegi amek pen yang budak tu bg kat pompuan gedik tuu baling dekat kepale budak tuu ! lepatu budak tuu pandang aku . aku jeling dea ? sampai sekarang hati aku masih saket lg . biar jer sampai bile -
2 aku ta tegur dea .

suke sangat ken layan POMPUAN GEDIK TU . pegi lha layan dea . jangan carik aku lg . pergi cium dea saneh . PERGI ! PERGI !! buad mase nii kao nk buad hapeh kao suke pegi lha . aku dah ta kesah :/ aku tahu memang PERANGAI LELAKI macamtu !! sume same .. sbb tu lha selame nii aku ta suke dan ta penah minat dengan budak lelaki FULLSTOP .


GERAM !!

Selasa, 10 Januari 2012

IDup LHa . hari nii -'-



ish !! sedeyh idop aku sekarang ?? memey susah ken kalo kite da suke kat seseorang tuu .. banyak saket ati ;( .. buken hari nii tapi hari --- 2 .. hoi dogol asal aku ta boleh nak lupa ken kao hah ?? kao cakap siked ! dengan aku.. bile aku nk lari dari kao jer mesti kao adeh ken .. mesti kao nk sebok - 2 ken ? bile mase PJ nan IM mesti kelas aku dengan kao bercampur ken ?? lpstu aku dapat jumpa kao .. kao tahu ta ? aku jumpa makin saket ati aku .. bile tengok kao senyum dekt musuh aku ..

heah !! kao dengar sini kao da tahu aku nii memang pelik !! sebab aku nk jauh dari kao TETAPI bile aku tengok kao bermesra dengan musuh aku makin aku nk sepak jer muka kao .. makin aku nk lempar jer beg kao mase kat depan ------ tu biar jatuh ke bwh .. kao ni memang tader hati ken ?? kao sengaje nk kasik aku jeles ken !! kao nk biar aku nii melutut depan kao ken ?? mrayu - 222 HOTAK KAU !! aku nii jenis perempuan yg ta kan mengalah pde lelaki ?? kao memang nak aku buad macam tuu ken ! okea aku buktikan bile aku tengok kao senyum dengan pompuan GEDIK !! tuu aku tampor kao ..


AKU MEMANG SAYANG GILER - 2 BAPAK kat kao !! tapi kalao aku nk jauh dari kao jer mesti adeh halangan . tapi kali nii aku tanak jauh dari kao sebab MUSUH aku tuuu !! aku tanak dea bahagia biler dapat kao .. aku tanak aku jeles buad kali ke - 2 sbb POMPUAN GEDIK .. yg annggap dea dua org jer cantek ,,.. .. lepasni bile aku jumpa dengan kao jer aku nk SENYUM .. sampai ke telinga .. bile kao senyum dekat pompuan laen aku datang depan kao .. bile duduk aku nk sebelah atau sebaris dengan kao .. bile persatuan nk same dengan kao !! . bile adeh pompuan yg menyemak aku tampar pompuan tuu .. bile adeh org tuduh kao biar aku BACK - UP ..


aku tahu kao buken jenis lelaki macam dea org yg kat luar . biler adeh budak pompuan NYUWEEET kao ta tengok.. biler adeh budak minx no tepon kao buad ta tahu . tetapi kenape bile musuh aku buad macamtu semua kao layan .. kenape ?? ker kao sebenrnye dah tahu dea tu musuh aku dan kao nk buad aku jeles . okeh lha fine AKU MENYERAH KALAH !! KAO MEMANG TERERR .. ken ! tapi ini memang janji aku kalau aku nam pak kao SENYYUM dekat pompuan tuu aku kira ape memang aku sepak , tampor je !! biar org kateh aku giler asl JANJI MUSUH AKU TAK BAHAGIA !!

OKEH LHA :) BYE

Isnin, 9 Januari 2012

ADUYAI -"-



SEBENARNYE AKU TANAK CITER MENDE NI SUME :/ TAPI AKU TAK AMPU NK PENDAM SORANG - 2 NANTI AKO BOLEH GILER KALAU AQ GILER NANTI LAGI SUSAH -'-

wei , korang tahu x ?? aq da kene sampokk dengan budak tu ?? hari hari aq asik ingt dea -.- nk kencing, nk tido,nk mandi nk ape lg sume ingt dea ?? tolong lha aku rimas selame nii adeh budak ensem ker apeker /? ta nah plak macam nii ?? tolong lha aq rimas kepala hotak aq sekarang nk pikir belajo pening aq nk pikir nii sume berat tahu ta ?

aku tahu .. kao tuu baek , pandai dan ------- lha pulak tapi boleh ta kao pegi jaoh - 2 dari idop aku .. kao tahu pasal kao keje sek aq byk ta siap ?? kao tahu pasal kao aku asyik berkurung dalam bilik .. pasal kao aku dok cari kao kat facebook pasal kao sume dalam hotak aku ! sekarang nii -'-

selame nii kalo kao tader aku boleh idop tapi sekarang nii kao sebok nape ?? aku bukan ta suke kao ! tapi aku nk lupakan kao .. sori tadi aku jeling kao .. sebenarnye aku nk biar kao benci aku .. lpstu sori aku kutok kao macam -2 . lpstu sori tersengaja pijak kasut kao .. tapi kenape kao masih tetap senyum dekat aku . kao tader hati eeehhh .. ish geramnye aku ! dan lepas nii aku ta tahu macam mane nk buad kao sakit hati lg !!

sebenarnya aku memang sayang kao ?? sebab mase hari pertama sekola lg aku memang nk sekelas nan kao ?? tapi nk buad macam ne ?? kao pandai kao masok lha kelas pandai !! betoii x ??lpstu mase ari orientasi trimr kasih sebb kao tunggu aku ken ?? trime kasih byk -2 tpi aku memang ta suke bende macam niii..... cukuplha aku dan kao hanye sbgai kawan .. ta nak lbih sbb aku dan kao masih byk benda nk belajo ..

OKEH -"- AKU TA NAK INGAT KAO -"-

Jumaat, 6 Januari 2012

Petua IMAM SYAFIE




PETUA IMAM SYAFIE

Empat perkara menguatkan badan
1. makan daging
2. memakai haruman
3. kerap mandi
4. berpakaian dari kapas

Empat perkara melemahkan badan
1. banyak berkelamin (bersetubuh)
2. selalu cemas
3. banyak minum air ketika makan
4. banyak makan bahan yang masam

Empat perkara menajamkan mata
1. duduk mengadap kiblat
2. bercelak sebelum tidur
3. memandang yang hijau
4. berpakaian bersih

Empat perkara merosakan mata
1. memandang najis
2. melihat orang dibunuh
3. melihat kemaluan
4. membelakangi kiblat

Empat perkara menajamkan fikiran
1. tidak banyak berbual kosong
2. rajin bersugi (gosok gigi)
3. bercakap dengan orang soleh
4. bergaul dengan para ulama

4 CARA TIDUR

1. TIDUR PARA NABI
Tidur terlentang sambil berfikir tentang kejadian langit dan bumi.

2. TIDUR PARA ULAMA' & AHLI IBADAH
Miring ke sebelah kanan untuk memudahkan terjaga untuk solat malam.

3. TIDUR PARA RAJA YANG HALOBA
Miring ke sebelah kiri untuk mencernakan makanan yang banyak dimakan.

4. TIDUR SYAITAN
Menelungkup/tiarap seperti tidurnya ahli neraka.

RENUNG , dan selamat beramah :)

Rabu, 4 Januari 2012

Aku Tak Berdaya - Indah Dewi Pertiwi






hahax ! cube korg layan telena lha seyh sumpah aq layan lagu niyh mcm x terttttiiidoo plak !!
nnti aq bg lagu laen lg ya best ??

bye ?? weyh !
AKU NASIHAT KEN KALAU KORANG NK DENGAR LAGU NIYH TUTUP SCM MUSIC !

SMK Sultan Ibrahim .



ASSALAMMUALAIKUM ..

hai hai hai ! sume korg sehat . aq arap sehat belake lha hendaknye sbnrnye aq ta nak ckp pnjg sbb jikalau pjg bukenya korg bacer !ann . okea korg penah sek x ? mctylha penah kalo x penah aq x tahu nk ckp ape !

sebenrnye aq nk citer psl sek baru aq lha korg penah x pegi SMK Sultan Ibrahim ? hah ! sek niyh lha yg aq sekolah ari niyh aq sek kt situ nasib baek aq bahagian pg ! korg tahu x kt situ best sgt rmai kwn - 2 yg baek mcm kao ! adoyai pantg di pujilha korg niyh ! kt sne cikgu semua TERBAIK !!!! .

seng kateh aq sukelha skolha baru dekat SMK Sultan Ibrahim ! walaupon at saner ta rmai kwn aq yg dulu kt SKIP 1 tpi aq rase eppy good lucky . okea mls nk ckp bebnyk bye !



cantek x ?? eh biase .. sume sekola yg aq sekolah sume cantek cantek belake .


lencane sekolah SMKSI

hah sini meh aq bg web sekolah niyh ---->cu tekan !..

Isnin, 2 Januari 2012

Welcome to 2o12 bye to 201!



ASSALAMMUALAIKUM SEMUA !




x dengaq pown korg jwb slm ?? hahaX taper dont care .. okea sebenrnye / tujuanye aq mnulis surt ini adehla <---- ceh mcm ayt rasmi nk bg dekt pejabat pos ker cik faizah oit ? haha taderla. okea aq niyh kalo ckpmcty masok bab lain ken ?? okeala nk ckpla niyh .. weyh korg rse EXCITED x ?? mcty rse ken .. almaklumlah aq lg excited sbb tahun depan aq adehla junior at sek men percaye x ?? mcty korg ingt umor aq niyh bru lps SPM hampeh kalo korg ingt cmtu kim slm mkn roti talam lha weyh ! haha cian korg sory - 2 patotnye pde tahun baru yg mulia dan barakah niyh aq tulis ENTRY baek skit niyh x .... korg rse bileh aq masok sek men aq kene buli x ?? aq rse maybe aq x kene buli sbb aq ken kuat mcm gajah sekali jerit lari lintg pukg smpai tertggggl seluaq hahaha <--- citer nk gebanglah tuwh tpi skrg niyh aq memey betoi EXCITEDDD ! rse mcm nk hentak kepale kat bantal pelok jer ! <--- buad ape bantal pelok kat batulah } OTAK HANG ! byk ckp plak aq niyh dahla makin aq tulis ckp - 2 byk makin byk aq mrepek mraban masok jamban okea lah sampai situ jer !! aq nk ucap SELAMAT DATANG KE 20122 eh terslh 2012 dan selamat tinggl abad ker 2o11 TA TATA TE TITU ? Bye ! muah ciked


.... !!!

eight - 8 love




‎8 perangai perempuan yang disukai lelaki

1. Keanak-anakkan
Dalam batas yg wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah anda.

. 2. Penuh Pengertian
Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan,
memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya.

3. Menghargai
Lelaki suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.

4. Menjaga Penampilan
Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya. Dia akan murah senyuman.

5. Pandai berbicara
Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita. (bersifat terbuka)

6. Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri
Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda.

7. Menghormati Diri Sendiri
Lelaki suka dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yg baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya.

8. Simpati dan prihatin
Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yg susah, sayangkan kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia